Mobiltelefoner 0.-6. klasse

Mobiltelefoner i skolen gældende 0.-6. klasse

På Ejby Skole anerkender vi, at mobiltelefoner en en stor del af elevernes hverdag hvilket gør, at vi finder det væsentligt, at vi som skole er med til at understøtte og fremme elevernes forståelse af, hvordan denne bruges hensigtsmæssigt.

Fra 0.- 6. klasse er følgende således gældende:

• Telefonen afleveres slukket til den voksne i klassen om morgenen. Personalet sørger for den opbevares aflåst.
  • Telefonen udleveres såfremt personalet skønner eleverne skal bruge den i undervisningen.
  •  I SFO skal telefonen opbevares slukket i tasken.
  • Telefonen udleveres i SFO’en, såfremt pædagogerne vurderer børnene skal bruge den.

Vi lægger vægt på en god mobilkultur på skolen.

Det betyder, at mobiltelefoner ikke må bruges til at true, chikanere eller mobbe andre.
Ligeledes skal den ikke anvendes til at tilkalde forældre i konfliktsituationer på skolen/i SFO. Der må kun optages billeder, video eller lyd med andre elever eller personaler, når dette er aftalt med skolens personale i undervisnings- /SFO tiden.
Mobiltelefoner medbringes på eget ansvar, skolen har således ikke en forsikring der dækker ved eventuelle skader.
Overtrædes ovenstående, opbevares elevens telefon på kontoret, og eleven kan afhente den når skoledagen slutter. Ved gentagelser afhentes telefonen af elevens forældre.

På vegne af ledelsen
Skoleleder