PLC og AKT

PLC

I PLC har vi samlet vores faglige specialundervisning,vores AKT (adfærd, kontakt og trivsel), to-sprogsundervisning samt pædagogisk læringscenter. Den struktur gør at har et samlet overblik over vores ressourcer og viden.

AKT

AKT stå for adfærd, kontakt og trivsel. Det er et område, der fylder i folkeskolen i dag, og det er et område, som vi prioriterer at bruge ressourcer på for at leve op til vores ambition om en skole, hvor eleverne trives. For trivsel er den vigtigste forudsætning for læring.

I vores AKT-afdeling foregår der mange ting. Elever der har svært ved at være i den almindelige undervisning kommer og arbejder her. Elever kommer og får hjælp til at løse konflikter. Elever der har brug en snak med en voksen kommer på besøg. Vi giver faglig støtte til mange elever, og vi kommer ud i klasserne og snakker om mobning og trivsel.

Man er som forældre altid velkommen til at kontakte vores AKT-afdeling, hvis man har en trivselsrelateret problemstilling eller udfordring vedrørende sit barn, som man gerne vil drøfte eller have hjælp til. Vi kan kontaktes via skolens kontor.

AKT-vejleder

Faglig specialundervisning

Undervisningen tilbydes som kurser til elever med behov for ekstra hjælp/støtte i dansk. Vi er stærke til at hjælpe eleverne til at benytte de IT hjælpemidler, som er til rådighed. De trænes til, at kunne bruge hjælpemidlerne til de afsluttende prøver. Vi har god erfaring med, at rykke eleverne til et højere niveau.

Eleverne bliver undervist i mindre hold med heraf følgende muligheder for særlig hensyntagen til den enkelte elevs behov. Specialundervisning foregår i et klasselokale.

Skoleåret deles op i 2 Perioder:
Periode: Sommerferie til jul
Periode: Jul til sommerferie

​Den faglige specialundervisning vil til tider i anderledes uger blive aflyst.