Digital strategi

Ejby Skole vil og tør afprøve nye, spændende digitale læremidler.

Der er smartboards og store touchskærme i alle klasser og skolen råder over både iPad's, Chromebooks og almindelige bærbare pc'er, der er med til at fremtidssikre undervisningen på skolen.

Ejby Skole investerer løbende i nye computere, og skolen lever fuldt op til Middelfart Kommunes mål med 4 elever pr. computer. Der arbejdes dagligt med vedligeholdelsen af disse, så eleverne hele tiden har optimal adgang til en computer.

Ejby Skole har indkøbt skabe til alle elever i overbygningen og derfor kan computeren låses inde, når den ikke er i brug.

BYOD – Bring your own device på Ejby Skole

Digitaliseringen vinder voldsomt frem, og vi vil på skolen gerne kunne følge med fremskridtet, så vores elever får den bedste og nyeste viden indenfor de områder, der er beskrevet i folkeskoleloven.
For at styrke elevernes IT kundskaber samt give øget mulighed for inddragelse af IT i undervisningen anbefaler skolebestyrelsen derfor, at elever i udskolingen selv medbringer device til brug i den daglige undervisning. Dette dog kun såfremt hjemmet har mulighed for det, da skolen naturligvis fortsat stiller computere til rådighed, til de elever der har brug for det.

I udskolingen stilles et skab til rådighed, hvis man medbringer eget device.

Den overvejende del af de IT baserede programmer der benyttes på skolen, kan hentes direkte fra nettet, og det anbefales derfor, at computeren som minimum har mulighed for at koble sig på nettet via Wifi.

I tilfælde af skade, tyveri, hærværk eller lignende på en elevs computer eller tablet, er det hjemmets egen forsikring, der skal dække og skolen er således ikke erstatningspligtig.