Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Ingen må blive hjemme - Deltagelse betyder noget

Princip omkring deltagelse på Ejby Skole

Ejby Skole ønsker at indgå i en dialog og et samarbejde med elever samt forældre i et forsøg på at nedbringe fraværet fra undervisning såvel som sociale arrangementer på skolen.

Skolen ser det som et stort plus, at elever såvel forældre deltager aktivt i skolens liv.

Det betyder for os:

  • At eleverne er fysisk til stede i den daglige undervisning, med mindre de er syge
  • At forældrene prioriterer at deltage i såvel forældremøder, skole/hjem-samtaler og sociale arrangementer
  • At skolen forpligter sig til at have et indhold i forældremøder, skole/hjem-samtaler og sociale arrangementer, der er vedkommende og aktuelle for elever som forældre
  • At der altid er udsendt en dagsorden, så alle involverede har mulighed for at forberede sig

Det er utrolig vigtigt for elevernes faglige udbytte af undervisningen, såvel for klassens sociale liv og kontinuiteten i undervisningen, at der blandt eleverne er et stort og stabilt fremmøde.

Vi vil derfor opfordre jer forældre til at drøfte med jeres børn - hvornår du er syg!

  • Er du syg, fordi du er kommet lidt sent i seng?
  • Er du syg, fordi du skal til frisør?
  • Er du syg, fordi du ikke lige nåede at lave lektier?
  • Er du syg, fordi du ikke lige gider skolen i dag?

At deltagelse i skoledagen betyder noget for den enkelte og for klassen

Det er skolens princip, at følgende regelsæt anvendes:

  • Alt fravær registreres fra skolens side, ”at komme for sent” er også fraværsårsag
  • Ved sygdom eller fravær kontaktes klassens team via Aula på dagen – hører vi ikke fra jer som forældre betragtes fraværet som ”ulovligt fravær”
  • Skal barnet fritages mere end to sammenhængende dage, skal fraværet godkendes af ledelsen via Aula
  • Ved 15% fravær eller derover indkaldes forældre, elev og teamet og eventuelt ledelse, for at drøfte årsagen og fremadrettede indsatser for at nedsætte fraværet
  • Skolens princip er en hjælp til jer forældre, så vi sammen kan få skabt et tæt samarbejde omkring elevens trivsel og læring.

Revideret februar 2022