Om pædagogisk læringscenter

Skolebiblioteket/det pædagogiske læringscenter ligger centralt placeret på skolen. Det pædagogiske læringscenter er en del af skolens virksomhed og samarbejder med folkebiblioteket.

Her står hyldevis af gode oplevelser til elevernes hjemlån og frilæsning. Vi har mange lette bøger til den første læsning og billedbøger til de yngste lånere.

Vi forsøger at have et bredt udbud af skøn- og faglitteratur som passer til alle aldersgrupper.

Det pædagogiske læringscenter er åbent alle skoledage, men dog ikke altid med betjening, selvbetjeningsskærmen vil da være åben.

Lån af bøger

I børnehaveklassen kan du låne 2-3 bøger ad gangen. Der lægges vægt på at eleverne låner bøger, som de kan få læst op af voksne og bøger som de selv kan kigge i.

Fra 1. kl. kan du låne op til 5 bøger ad gangen. Du kan lave specielle aftaler om antal med klasselæreren eller en af bibliotekarerne. Eller du kan låne de bøger og materialer, som du har brug for.

Du kan låne i læringscentrets åbningstid eller ved selvbetjeningsskranken.

Bøger må lånes 1 måned. Derefter får du en rykker.

Hvis du ikke kan finde en bog får du en regning på den, men først efter grundig research.

Ødelagte bøger - Kom og snak med os om det!

Hvad er det pædagogiske læringscenter?

• Stedet hvor eleven kan låne bøger til fritidslæsning eller til opgaveskrivning
  • Stedet hvor eleven kan sidde og arbejde – elevens udvidede klasselokale
  • Stedet hvor eleven kan søge informationer via bøger, opslagsværker eller computer
  • Stedet hvor klasser får læst historie
  • Stedet hvor skolens elever udstiller nogle af deres ”produkter”

Søg materiale online via følgende LINK
Vælg Ejby Skole og log på med dit UNI-Login.

Hvad kan du få hjælp til?

• Opgaveskrivning og materialesøgning (i bøger, via internettet samt hos bibliotekaren)
  • Søgestrategier og finde undervisningsrelaterede netsider
  • Finde bøger som lige har elevens interesse og læsefaglige niveau
  • Ideer til fremlæggelsesformer og layout af opgaver
  • Projektopgaven
  • Lektiehjælp
  • Brugen af de digitale midler og redigering/viderebehandling af lyd og billeder
  • Databehandling

Det pædagogiske læringscenter er et sted, hvor man altid kan få hjælp og hvor der er liv og aktivitet af både elever og lærere.