Faktaoplysninger SFO

Tlf.: 29401664

EAN nr.: 5790000410217

Præsentation:

Ejby Skoles SFO er et pædagogisk pasningstilbud før og efter skoletid. SFO henvender sig fortrinsvis til elever på skolens yngste klassetrin (0. – 3. klasse).
Aktiviteterne i skolefritidsordningen skal fremme barnets alsidige udvikling og har bl.a. til opgave at:

• Lægge vægt på børns trivsel, velbefindende og velvære og vi fokuserer på børns ret til udfoldelse, leg og sjov.
  • Have et tæt samarbejde med skolen om at skabe sammenhæng i børnenes hverdag.

Den enkelte skole udarbejder mål- og indholdsbeskrivelser for det pædagogiske arbejde i deres SFO.
Ejby skoles SFO er fysisk placeret i Egehuset, det er her dagen starter og slutter. Derudover har vi til huse i blok A, hvor vi har et basislokale og vi kan benytte os af skolens mange forskellige faglokaler. SFO’ens udeområder består af en dejlig legeplads, (læringshave) grønne områder med boldbaner, multibaner, bålplads desuden gør vi brug af Ejby hallen som aktivitetstilbud og benytter os af Middelfarts Kommunes tilbud om at bruge Strib svømmehal.

Antal børn pr.1. august 2023: 96

Åbningstider:
Mandag - torsdag 6.15 - 16.30
Fredag 6.15 - 16.00

SFO-moduler

Heldagsmodulet giver ret til såvel morgenpasning som eftermiddagspasning på skoledage, samt heldagspasning på skolefridage og feriedage.

Morgenmodulet giver ret til pasning om morgenen på skoledage fra SFO'ens åbningstid og indtil skoledagens begyndelse.

Takster - gældende fra 1. januar 2023

Tidlig SFO - (marts – juni)

2.117 kr. (2023)

SFO - fuld tid, 0.–3. klasse, inkl. ferier

2.100 kr. (2023)

Morgenmodul

751 kr. (2023)

Bemærk: Hvis man ønsker at gøre brug af SFO i juli måned (betalingsfri), skal barnet som minimum have været tilmeldt SFO i én måned forud (dvs. i juni).

SFO - morgenmodul, 0.-3. klasse, alle skoledage
751 kr. (2023)
Økonomisk fripladstilskud skal søges i Digital Pladsanvisning eller på Borger.dk

Der gives søskendetilskud efter gældende regler. Fuld betaling for den dyreste plads – halv betaling for øvrige. Søskendetilskud gives dog ikke i Juniorklubben.

Ferie Lukkedage i SFO pr. 1.1.2023:

I Middelfart Kommune holder SFO lukket på følgende dage:

• Mandag, tirsdag. og onsdag inden påske
  • Fredag efter Kristi Himmelfartsdag
  • Grundlovsdag
  • Uge 29 og uge 30
  • Den 24.12. - 31.12. (begge dage inkl.)

Der tilbydes alternativ pasning til dit barn - dog ikke Grundlovsdag og den 24.12.

Såfremt I har et pasningsbehov på ovenstående datoer, med undtagelse af Grundlovsdag og den 24.12, vil der være mulighed for pasning af jeres børn på Ejby Skole. Vi har fællespasning med Gelsted SFO, Anna Trolle SFO, Fjelsted Harndrup SFO og det foregår i Egehuset på Ejby Skole.

I uge 7 og uge 42 har vi Sam pasning med Gelsted SFO.

I 2023 foregår pasningen i Gelsted

I 2024 foregår pasningen i Ejby.

Tilmelding:

Hvis I har brug for sommerpasning i uge 29 og/eller uge 30, skal der gives besked senest 1. marts.

Hvis I har brug for pasning på øvrige lukkedage, skal der gives besked 5 uger forinden.

I vil via Aula få besked om hvornår, og hvordan I skal tilmelde jer til pasning på lukkedage.

Af hensyn til institutionens personaleplanlægning skal fristerne overholdes.

Se mere på: SFO/Ferielukkedage