Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Pædogogisk fundament indskoling

På Ejby Skole ved vi, at børn gør det bedste de kan…

Vi har positive forventninger til alle børn.
Vi er i tæt dialog med forældrene om børnenes trivsel.
Vi prioriterer at løse børnenes uoverensstemmelser på en måde, hvor alle parter er blevet hørt.
Vi skaber individuelle rammer for børn, der har brug for det. Både fagligt og socialt.

På Ejby Skole mødes man af voksne, som vil deltagelse og læring for alle

Vi er til stede i klasserne om morgenen når børnene møder.
Skoledagen har fast struktur med høj grad af genkendelighed.
Vi vægter ro i klassen fra dagens begyndelse.
Vi arbejder med visuel understøttelse af dagens program, eksempelvis piktogrammer og farvekoder.

På Ejby Skole ved vi, at sprog skaber virkelighed

Vi taler ordentligt med - og i nærheden af - jeres børn.
Vi italesætter det positive ved alle børn.
Vi er tydelige i vores forventninger til børnene.
Vi tager børnene alvorligt, når de har noget på hjerte og vi arbejder ud fra at, “små problemer” kan være store i børnehøjde.

På Ejby Skole ved vi, at forskellighed bidrager til en god skole

Vi taler med børnene om deres forskelligheder.
Vi udnytter de voksnes forskellige kompetencer.
Vi bruger børnenes forskelligheder som redskaber i det sociale og faglige rum.
Vi tror på, at forskelligheder udvider elevernes horisont og forståelse af andre, der ikke er som dem selv.

På Ejby Skole mødes man af voksne, som tager ansvar

Vi er altid parate til at afsætte mødetid, hvis forældre føler behov for dette.
Vi informerer forældre om skolens indhold gennem enten ugebrev eller månedsbrev.
Vi har et højt informationsniveau via Aula og telefonisk kontakt.
Vi træffer beslutninger som er gavnlige for den enkelte elev og hele klassens trivsel.